Support 100 years of independent journalism.

  1. Politics
  2. Media
5 July 2011

How the Sun reported on the Milly Dowler scandal

News of the World's stable-mate the Sun buries the Milly Dowler story on page two,

By Duncan Robinson

A private investigator working for the News of the World is alleged to have hacked into murdered schoolgirl Milly Dowler’s voicemail while police were searching for her. He is alleged to have deleted messages and, in doing so, hindered the police investigation, as well as giving Dowler’s parents false hope that their daughter was still alive.

The Guardian, Independent and Telegraph had the story on their front page, while the Daily Mail and the Mirror both had large inside stories. One paper, however, saw fit to give the story just 100 words and wrote it as a tiny “news in brief” on its second page. That paper? The Sun.

Here’s how the Sun reported on it. On page two, opposite some tits.

The Sun's page two. 

Sign up for The New Statesman’s newsletters Tick the boxes of the newsletters you would like to receive. A weekly round-up of The New Statesman's climate, environment and sustainability content.
I consent to New Statesman Media Group collecting my details provided via this form in accordance with the Privacy Policy

If that’s too small, here’s the a slightly larger version of the story.

 

UPDATE: Read the full-text of Rebekah Brooks’s apology to staff here.