The New Statesman’s rolling politics blog

RSS

How the Sun reported on the Milly Dowler scandal

<em>News of the World</em>'s stable-mate the <em>Sun</em> buries the Milly Dowler story on page two,

A private investigator working for the News of the World is alleged to have hacked into murdered schoolgirl Milly Dowler's voicemail while police were searching for her. He is alleged to have deleted messages and, in doing so, hindered the police investigation, as well as giving Dowler's parents false hope that their daughter was still alive.

The Guardian, Independent and Telegraph had the story on their front page, while the Daily Mail and the Mirror both had large inside stories. One paper, however, saw fit to give the story just 100 words and wrote it as a tiny "news in brief" on its second page. That paper? The Sun.

Here's how the Sun reported on it. On page two, opposite some tits.

The Sun's page two. 

If that's too small, here's the a slightly larger version of the story.

 

UPDATE: Read the full-text of Rebekah Brooks's apology to staff here.