Show Hide image

No action against Herald as it names injunction footballer

Attorney General spokesman says no complaint against Newsquest paper has been received.

The Glasgow-based Sunday Herald became the first UK newspaper to name the footballer at the centre of a high-profile privacy gagging row yesterday.

The paper apparently made use of a loophole in the law which mean the injunction covering the identity of the married Premiership star - referred to as CTB - does not apply to Scottish newspapers. Scotland has its own rules when it comes to media law and its own precedures covering defamation and privacy.

The Herald printed a picture of the man - who is alleged to have had an affair with reality TV star Imogen Thomas - on its front page, only blacking out his eyes with the word "censored".

Read more at the Press Gazette

Dominic Ponsford is editor of Press Gazette