Sunday Telegraph apologises to UN climate chief

British broadsheet apologised for article which claimed that Dr Rajendra Pachauri was "making a fort

The Sunday Telegraph has issued an apology to Dr Rajendra Pachauri, the chairman of the United Nation's Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), over an article published last December.

The newspaper had published a 2,000-word article accusing the UN climate chief of "making a fortune from his links with 'carbon trading' companies" and that payments from his work for other organisations "must run into millions of dollars".

The article, along with mistakes in a 2007 IPCC report that stated Himalayan glaciers could melt by 2035, prompted Dr Pachauri to resign from the body's chairmanship.

An independent review of the finances of TERI - a charity directed by Dr Pachauri - published last Thursday by accountants KPMG, found that he did not misuse his position for personal gain.

Following this revelation, the Sunday Telegraph has issued an apology to Dr Pachauri, saying: "The article was not intended to suggest that Dr Pachauri was corrupt or abusing his position as head of the IPCC and we accept KPMG found Dr Pachauri had not made 'millions of dollars' in recent years. We apologise to Dr Pachauri for any embarrassment caused."