Show Hide image

Daily Mail Inquiry into 'Knox guilty' blunder

The papers' mix up in the Amanda Knox trial.

The Daily Mail has launched an internal inquiry after mistakenly publishing a story on its website claiming Amanda Knox had lost the appeal against her conviction for murdering British student Meredith Kercher.

The same mistake was made on The Sun website, Sky News and The Guardian's live blog, but the Mail appears to be the only news outlet that ran a full-length article.

Under the headline "Guilty: Amanda Knox looks stunned as appeal against murder conviction is rejected', the Mail Online story claimed Knox had "sank into her chair sobbing uncontrollably while her family and friends hugged each other in tears" after the verdict was read out.

Read more at Press Gazette.